سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] به سخنى که از دهان کسى برآید ، گمان بد بردنت نشاید ، چند که توانى آن را به نیک برگردانى . [نهج البلاغه]
 
جمعه 92 اسفند 2 , ساعت 4:39 عصر

«ویندوز فون 8.1» با امکاناتی فراتر از حد انتظار

 
windows-8.1-1
تا به امروز بیشترشایعات درباره نسخه جدید سیستم عامل ویندوز فون 8.1 مایکروسافت به 2 قابلیت مهم Cortana و Action Center خلاصه شده بود. Cortana یک دستیار صوتی شبیه سیری است و Action Center نیز مرکز اعلانیه های ویندوز فون است که مدت هاست کاربران این سیستم عامل، انتظار آن را می کشند.

اما اکنون SDK این نسخه از ویندوز فون در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفته است و حال می دانیم که امکانات بسیار بیشتری در راه است. 2 قابلیت Cortana و Action Center که به اعتقاد بسیاری به طور قطع در ویندوز فون 8.1 وجود خواهد داشت، در فهرست امکاناتی که ازSDK این نسخه از سیستم عامل موبایل مایکروسافت فاش شده است، مشاهده نمی شود. این موضوع به احتمال قوی به این دلیل است که مایکروسافت تمایل ندارد این قابلیت ها تا پیش از کنفرانس سالیانه BUILD که 5/1ماه دیگر برگزار خواهد شد، آشکار شود. آنچه از SDK ویندوز فون 8.1 می توان به خوبی متوجه شد، تلاش مایکروسافت برای یکپارچه کردن فضای توسعه برای 2 سیستم عامل ویندوز RT 8.1 و ویندوز فون 8.1 است. به گزارش the verge ،مایکروسافت این قابلیت را Universal Apps می نامد و از طریق آن توسعه دهندگان قادر خواهند بود به صورت هم زمان یک اپلیکیشن را براساس JavaScript و HTML برای هر2 سیستم عامل ویندوز RT 8.1 و ویندوز فون 8.1 تولید کنند. این موضوع چه در مورد کد و هسته نرم افزار و چه قالب گرافیکی آن میسر شده است.براساس اطلاعاتی که در اسناد مربوط به SDK ویندوز فون 8.1 فاش شده ، مایکروسافت از نام WinPRT استفاده و همچنین مشکل دیرینه این سیستم عامل با کارت های حافظه خارجی را حل کرده است. این بدین معنی است که در آینده نزدیک کاربران ویندوز فون به راحتی قادر خواهند بود اپلیکیشن های مورد نظر خود را روی کارت حافظه SD نصب کنند تا فضای حافظه داخلی دستگاه خالی شود.به گزارش zoomit ،در نسخه جدید ویندوز فون مایکروسافت، سرویس Bing این شرکت بیش از پیش با بخش های مختلف سیستم عامل یکپارچه شده است و اکنون نرم افزار جدید مانیتور وضعیت باتری، امکان ارائه گزارش از نرم افزارهای پرمصرف را دارد و سرویس ابری اسکای درایو نیز به وان درایو تغییر نام یافته است. ظاهرا مایکروسافت نرم افزار Music را نیز جایگزین Xbox Music کرده است.

به روز رسانی نرم افزار دوربین

در ویندوز فون 8.1، نرم افزار دوربین به روز شده است و امکان عکس برداری در حالت Burst Mode را دارد. نرم افزار دوربین ظاهری شبیه نرم افزار Nokia Camera به خود گرفته است و از طریق آن کاربر قادر به کنترل ساده تر فلاش و دسترسی آسان به لنزها خواهدبود. همچنین از طریق نوار بالا در نرم افزار جدید دوربین، قادر خواهیم بود بین حالت های عکس برداری، فیلم برداری و عکس برداری پشت سر هم سوئیچ کنیم. مایکروسافت همچنین امکان تغییر نرم افزارهای پیش فرض را در نسخه جدید سیستم عامل موبایل خود افزوده است. به این ترتیب کاربر می تواند به عنوان مثال نرم افزار پیش فرض پیغام رسان یا دوربین را با یک نرم افزار متفرقه جایگزین کند. مورد دیگری که در ویندوز فون جدید، توجه ویژه ای به آن شده، روش مدیریت پیامک ها (SMS) است. نرم افزار پیام رسان ویندوز فون 8.1 تنها به ارسال و دریافت پیامک ها محدود نمی شود و کاربر از طریق آن قادر به اتصال به دیگر سرویس های پیام رسان خارجی خواهد بود. یکی از محدودیت های ویندوز فون 8 مربوط به تغییر سایز کاشی های زنده این سیستم عامل بود. در ویندوز فون 8 کاربر تنها قادر است 3 سایز مختلف را برای هر کاشی در نظر بگیرد اما ظاهرا در نسخه جدید این سیستم عامل کاربر قادر خواهد بود سایز کاشی ها را در ابعاد مختلفی تغییر دهد.در ویندوز فون 8.1 علاوه بر روش پیش فرض برای حرکت بین صفحه های اصلی و اپلیکیشن ها یک نوار رنگی به رابط کاربری اضافه شده است که از طریق دکمه های روی آن حرکت بین  بخش های مختلف سیستم عامل ساده تر می شود. در این نسخه از سیستم عامل ویندوز فون، دکمه Back شبیه آنچه در ویندوز RT شاهد آن هستیم، عمل می کند و اپلیکیشن را در حالت Suspend قرار می دهد. اپلیکیشن در این حالت هیچ پردازشی انجام نمی دهد. هر زمان که کاربر بخواهد این اپلیکیشن را از حافظه خارج کند و آن را ببندد باید وارد بخش نمایش فهرست تمام اپلیکیشن های در حال اجرا شود و سپس اپلیکیشن مربوطه را لمس کند و به بیرون صفحه بکشد.

قابلیت اجرای اپلیکیشن های آندروید

مایکروسافت با جدیت تمام در پی ایجاد امکانی برای اجرای اپلیکیشن های آندروید در 2 سیستم عامل خود یعنی ویندوزفون و ویندوز است. با ایجاد چنین امکانی اکوسیستم های مایکروسافت برای اولین بار به گنجینه عظیمی از اپلیکیشن ها دسترسی خواهند یافت. بدون شک مایکروسافت علاوه بر موارد ذکر شده، قابلیت های دیگری را نیز برای روز رونمایی از این سیستم عامل محفوظ نگاه داشته است.


لیست کل یادداشت های این وبلاگ