سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه در دین خدا تفقّه کند، خداوند همّ و غمش را کفایت می کند و از آنجاکه به حساب نمی آورد، روزیش دهد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
چهارشنبه 86 دی 12 , ساعت 10:14 صبح

مقابله با استفاده از باتری های لیتیومی در حین پرواز

 

هدف از این اقدام جلوگیری از ایجاد آتش سوزی های احتمالی به خاطر گرم شدن و اشتعال این باتری ها اعلام شده است.

مقامات مسئول در ایالات متحده اعلام کردند به منظور افزایش ضریب ایمنی پروازها مانع ورود چمدان هایی به هواپیما می شوند که در آنها باتری های لیتیومی به صورت ناایمن وجود داشته باشد.
هدف از این اقدام جلوگیری از ایجاد آتش سوزی های احتمالی به خاطر گرم شدن و اشتعال این باتری ها اعلام شده است.
تا به حال چندین مورد اشتعال باتری های لیتیومی لپ تاپ ها گزارش شده و این مساله مسئولان آمریکایی را نگران کرده است.
با اجرای این قانون از اول ژانویه مالکان لپ تاپ،‌تلفن همراه ، دوربین های دیجیتال باید باتری ها را به صورت محکم و دقیق به دستگاه وصل کنند و باتری های اضافی را نیز در پلاستیک بسته بندی کنند.

 

گوشی های جدید سامسونگ از راه رسید

 

 این دو گوشی جدید که به فناوری لمسی مجهز هستند مدل های P720 DUOS و F490 نام گذاری شده اند و به ترتیب مجهز به دوربین 3 و 5 مگاپیکسلی هستند و قابلیت نصب دو سیم کارت را دارند.این دو موبایل تا 6 ماه آینده به بازار عرضه خواهند شد و قرار است که با قیمت 600 دلار برای F490 و 500 دلار برای P720 فروخته شوند.

 

نیمی از آمریکایی ها تلویزیون دیجیتال دارند

 

افزایش اقبال به تلویزیون های دیجیتال از آنجا اهمیت دارد که راه را برای منسوخ شدن فناوری های انالوگ هموار می کند.

 نتایج یک بررسی جدید نشان می دهداز هر دو خانوار آمریکایی یکی دارای تلویزیون دیجیتال است.
بر همین اساس میزان درآمد حاصل از فروش تلویزیون های دیجیتال در سال 2007 با 11 درصد افزایش به 25 میلیارد دلار خواهد رسید. پیش بینی می شود که این رقم در سال 2008 تا 17 درصد افزایش یابد.
افزایش اقبال به تلویزیون های دیجیتال از آنجا اهمیت دارد که راه را برای منسوخ شدن فناوری های انالوگ هموار می کند. قرار است تمامی شبکه های تلویزیونی این کشور تا سال 2009 فناوری آنالوگ را کنار بگذارند.
پیش بینی ها حاکی است تا پایان سال 2008 بیش از 79 درصد خانوارهای آمریکایی از تلویزیون های دیجیتال استفاده خواهند کرد.

نمایی از سومین گوشی برتر همراه جهان

 

LG Voyager - VX10000 نام سومین گوشی برتر همراه در سال 2007 است.


جدیدترین نوت بوک Xtreme
 

Helio Ocean دومین گوشی همراه برتر جهان

 

 عنوان دومین گوشی برتر همراه جهان در سال 2007 را به خود اختصاص داده است.

iPhone برترین گوشی همراه جهان!

 

گوشی iPhone عنوان برترین گوشی تلفن همراه جهان در سال 2007 را به خود اختصاص داد.

LG نارنجی به زودی می‌آید

 

این گوشی نیز با ضخامت 3/13 میلی‌متر جزو گوشی‌های باریک شرکت LG محسوب می‌شود و به صورت کشویی طراحی و ساخته شده است.

شرکت تولید کننده تلفن‌همراه LG قصد دارد گوشی جدید خود را با نام KH1800 در آینده نزدیک وارد بازار کند.
گوشی جدید LG قرار است با نام مستعار Orange به معنی نارنجی به بازار عرضه شود. به گفته مسؤولان شرکت LG، علت انتخاب این نام برای گوشی KH1800 استفاده از رنگ نارنجی روی سطح خارجی این گوشی می‌باشد و عرضه این گوشی ارتباطی خاصی به شرکت مخابراتی فرانسوی Orange ندارد.
این گوشی نیز با ضخامت 3/13 میلی‌متر جزو گوشی‌های باریک شرکت LG محسوب می‌شود و به صورت کشویی طراحی و ساخته شده است. گوشی Orange شرکت LG قابلیت پخش فایل‌های موسیقی با فرمت‌ MP3 با کیفیت بالا را دارد. همچنین این گوشی به فرهنگ‌لغت انگلیسی مجهز شده است.
گفتنی است گوشی KH1800 از فناوری‌های نسل سوم تلفن‌های همراه پشتیبانی می‌کند و کاربران با استفاده از این گوشی‌ می‌توانند از سرویس پرسرعت اینترنتی WCDMA بهره‌مند شوند. همچنین این گوشی به دوربین مجهز می‌باشد.
برخی از منابع آگاه اعلام کرده‌اند که این گوشی قرار است به صورت انحصاری به مشترکان کره‌ای و روی اپراتور KTF کره با قیمتی در حدود 372 دلار عرضه شود.
 

3/2 تریلیون پیامک در سال 2008 ارسال می‌شود

 

پیام‌کوتاه برای شرکت‌های مخابراتی در سال 2008 به بیش از 2/60 میلیارد دلار خواهد رسید.

با افزایش به کارگیری سرویس پیام کوتاه نوشتاری در تلفن‌همراه به منظور برقراری ارتباط بین مشترکان، موسسه تحقیقاتی گارتنر پیش‌بینی کرده است که طی سال 2008 میلادی بیش از 3/2 تریلیون پیام کوتاه از طریق اپراتورهای بزرگ تلفن‌همراه در سطح جهان ارسال خواهد شد.
آمارها نشان می‌دهد استفاده از سرویس پیام کوتاه نوشتاری برای برقراری ارتباط در سال 2008، نزدیک به 6/19 درصد نسبت به سال 2007 میلادی بیشتر خواهد شد. گفتنی است در سال 2007 به طور کلی نزدیک به 9/1 تریلیون پیام کوتاه بین مشترکان تلفن‌همراه ردوبدل شد.
بر این اساس با گسترش این سرویس در اپراتورهای بزرگ تلفن‌همراه جهان و افزایش به‌کارگیری این سرویس از سوی مشترکان، درآمد حاصل از استفاده از این سرویس برای شرکت‌های مخابراتی نزدیک به 7/15 درصد رشد را در سال 2008 نشان می‌دهد. به این ترتیب گفته می‌شود درآمد حاصل از ارسال پیام‌کوتاه برای شرکت‌های مخابراتی در سال 2008 به بیش از 2/60 میلیارد دلار خواهد رسید. این رقم در سال 2007 میلادی بالغ بر 52 میلیارد دلار بوده است. منطقه آسیای پسیفیک و ژاپن بیشترین کاربران سرویس پیام کوتاه را در خود جای داده‌اند و گفته می‌شود در این منطقه طی سال 2007 میلادی نزدیک به 5/1 تریلیون پیام کوتاه ارسال شده است. گفته می‌شود این رقم در سال 2008 به 7/1 تریلیون عدد می‌رسد.

F110 محصول مشترک سامسونگ و آدیداس

 

/webadmin/ImageViewer.aspx?id=1707کمپانی سامسونگ با مشارکت آدیداس محصول مشترک خود را به زودی معرفی خواهند کرد.

F110 از لحاظ فناوری جزء پیشگامان به شمار نمی آید اما از سوی دیگر قابلیت های ورزشی مختلفی نظیر نمایشگر ضربان قلب، قدم شمار و ... را دارد. این گوشی 2.5 گیگابایتی به GPRS/ EDGE، نمایشگر 2 اینچ، دوربین 2 مگاپیکسل، رادیو FM و پخش MP3 مجهز است و مانند سایر گوشی های سامسونگ، F110 نیز نسبتاً باریک است.

قیمت و زمان ارائه عمومی آن هنوز دقیقاً معلوم نشده اما به نظر می رسد که به زودی عرضه خواهد شد.

 

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ