سفارش تبلیغ
صبا ویژن
غایت خرد، اعتراف به نادانی است . [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 86 دی 12 , ساعت 10:5 صبح
جنگ مرورگرها: شکایت اپرا علیه مایکروسافت
 

 اپرا معتقد است که وادار ساختن مایکروسافت به جبران این تخطی به ارتقاء و ترویج حقوق کاربران در سرتاسر جهان منجر خواهد شد .

شرکت نروژی تولیدکننده مرورگر یعنی Opera از کمیسیون حقوق اروپا درخواست نمود تا مایکروسافت را وادار سازد IE را از ویندوز جدا کرده و این امکان را فراهم سازد تا کاربران در هنگام نصب سیستم عامل ویندوز بتوانند مرورگر مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

A«کنترل یکجانبه مایکروسافت بر استانداردها موجب می‌شود تا در برخی بازارها استانداردهای غیررسمی ایجاد شوند که علاوه بر پشتیبانی پرهزینه، نگهداری آنان سخت‌تر و از لحاظ فنی نیز در مراتب و درجات پائینی قرار داشته باشند که این خود موجب خواهد شد تا ریسک‌های امنیتی پرخطرتری متوجه کاربران شود.A»
این بخشی از اعلامیه اپرا بر علیه مایکروسافت می‌باشد.

این شرکت از کمیسیون اروپا درخواست نمود تا مایکروسافت را به رعایت مندرجات اظهارنامه عمومی خود این شرکت که پیش از این در پشتیبانی از اصول و استانداردهای وب آزاد اعلام نموده و مورد قبول مجمع مصنفان و نویسندگان وب قرار گرفته وادار سازد.

اپرا معتقد است که وادار ساختن مایکروسافت به جبران این تخطی به ارتقاء و ترویج حقوق کاربران در سرتاسر جهان منجر خواهد شد و این شرکت را مجبور می‌سازد تا با توجه به سزاواری و لیاقت فنی مرورگرش رقابت سالمی را با اپرا و دیگران بنمایش بگذارد.

 

چین از سیمانتک شکست خورد
 

شرکت امنیتی سیمانتک موفق شد چند شرکت چینی که نرم‌افزارهای این شرکت را با قیمت ارزان‌تر در بازار عرضه می‌کردند، محکوم کند.


شرکت امنیتی سیمانتک به دنبال انتشار نرم‌افزارهای خود با قیمت ارزان‌تر در کشور چین، از چند شرکت این کشور شکایت کرد.

بر اساس آخرین تصمیمات اتخاذ شده، شرکت سیمانتک از شبکه غیرقانونی توزیع نرم‌افزارهای خود موفق شد 21 میلیون دلار خسارت دریافت کند.

بر اساس این پرونده که در دادگاه عالی کالیفرنیا مورد بررسی قرار گرفت، یکی از شرکت‌های توزیع نرم‌افزارهای چینی به جرم عرضه غیرقانونی محصولات سیمانتک متهم شد.

شکایت سیمانتک علیه این شبکه توزیع توسط مقامات بلندپایه چین و ماموران FBI مورد بررسی قرار گرفته بود.

بر اساس آخرین اخبار رسیده از چین، استفاده غیرقانونی از نرم‌افزارها باعث شده است تا صنعت نرم‌افزاری این کشور سالانه 40 میلیارد دلار ضرر را پیش‌رو داشته باشد.

در حالی که چین یکی از بزرگ‌ترین ارسال‌کنندگان هرزنامه در جهان محسوب می‌شود،‌ شرکت امنیتی سیمانتک سعی می‌کند نرم‌افزارهای جدید خود را برای مبارزه با این هرزنامه‌ها طراحی کند.

AMD پلتفورم چهار هسته‌ای خود را با نام Spider معرفی کرد
 

عرضه پلتفورم اسپایدر از سوی AMD در زمانی صورت می‌گیرد که رقابت شدیدی بین این شرکت با اینتل که درحال آماده‌سازی خط تولید جدید محصول قدرتمند خود با فناوری 45 نانومتر می‌باشد درجریان است.

خبری خوب برای کاربران حرفه‌ای و عاشقان سرعت.
شرکت AMD اعلام کرد درحال معرفی جدیدترین پلتفورم خود با اسم رمز
Spider می‌باشد.

طبق اعلام این شرکت اسپایدر اولین چیپ چهار هسته‌ای حقیقی است که از فناوری گرافیک مقیاس‌پذیر (scalable graphics) پشتیبانی می‌نماید.
این پلتفورم شامل چیپ چهار هسته‌ای Phenom ، پردازنده گرافیکی Radeon HD 3800 با پشتیبانی از DirectX 10 ، چیپ‌ست‌های سری 7 AMD با پشتیبانی از CrossFireX و نرم‌افزار AMD Overdrive می‌باشد.

این شرکت ادعا می‌کند پلتفورم اسپایدر می‌تواند با پشتیبانی از سه یا چهار پردازنده گرافیکی، آنچه AMD از آن به A« ابر رایانه‌ای حقیقی مخصوص بازی A» یاد می‌کند را فراهم سازد.

به گفته AMD برخی پیکربندی‌های پلتفورم اسپایدر قادر خواهند بود تا قدرت محاسباتی درحدود 2 ترافلاپ را در اختیار کاربر قرار دهند.
هر ترافلاپ معادل با هزار میلیارد محاسبه در ثانیه می‌باشد.

عرضه پلتفورم اسپایدر از سوی AMD در زمانی صورت می‌گیرد که رقابت شدیدی بین این شرکت با اینتل که درحال آماده‌سازی خط تولید جدید محصول قدرتمند خود با فناوری 45 نانومتر می‌باشد درجریان است.
AMD توقع ندارد چیپ‌های 45 نانومتری خود را تا نیمه دوم 2008 روانه بازار کند اما پلتفورم اسپایدر تا آن هنگام این شرکت را در گرماگرم رقابت حفظ خواهد نمود.

 

درآمد یک میلیارد تومانی مخابرات از ارسال پیامک در عید غدیر
 

به گفته‌ معاون نظارت و مدیریت شبکه‌ شرکت ارتباطات سیار حدود 90 میلیون پیامک در روز عید سعید غدیر خم ارسال شده است.

محمدحسین فلاح‌اصغری معاون نظارت و مدیریت شبکه‌ شرکت ارتباطات سیار - در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: حدود 90 میلیون پیام کوتاه تلفن همراه در روز شنبه، همزمان با عید سعید غدیر خم، در شبکه‌ی اپراتور اول تلفن همراه مبادله شده است.

هزینه‌ ارسال هر پیامک با احتساب عوارض و مالیات 142 ریال و بدون آن 136 ریال اعلام شده است اما چنانچه هزینه‌ ارسال هر پیام کوتاه را 14 تومان درنظر بگیریم، مخابرات روز گذشته بواسطه‌ ارسال پیامک حدود یک میلیارد و 260 میلیون تومان درآمد داشته است.

البته این موضوع هم باید در نظر گرفته شود که بخشی از پیامک‌های ارسال شده در روز شامل پیام‌های انبوه و تبلیغاتی است که از شماره‌های مختلف به مشترکان ارسال می‌شود و به گفته‌ مسوولان هزینه‌ ارسال آن‌ها کمتر 14 تومان، هزینه‌ پیامک‌های معمولی مشترکان است، بنابراین درآمد یک میلیارد و 260 میلیون تومانی از محاسبه‌ تقریبی به‌دست آمده است.

ارسال 90 میلیون پیامک در حالی است که مسوولان شرکت ارتباطات سیار پیش از این هم آمار پیامک‌های ارسالی در روز عید سعید قربان را همین میزان اعلام کرده بودند.

اینتل از یک فلش درایو solid-state بندانگشتی رونمائی کرد
 

برنامه اینتل استفاده از این درایو جدید در ابزارهای قابل حمل است که در اینصورت دستیابی به حجمی نسبتاً زیاد را برای این دسته از ابزارها فراهم خواهد ساخت.


شرکت اینتل یک هارد درایو solid-state که بزحمت باندازه ناخن دست می‌شود را معرفی کرد.

فلش درایو Z-P140 با اندازه‌های 12 در 18 در 1.8 میلیمتر و وزنی که به زحمت به 17 گرم می‌رسد.

Don Larson مدیر تولید بخش چیپ‌های فلش Nand شرکت اینتل می‌گوید چیپ‌های 2 یا 4 گیگابایتی در ترکیب با چیپ‌های کنترلی کوچکتر منجر به ایجاد هاردی با این مشخصات گردید.

از این کنترلر جهت مدیریت سه چیپ فلش اضافی استفاده می‌شود تا حداکثر فضائی برابر با 16 گیگابایت بعنوان یک هارد دیسک مجزا در اختیار سیستم‌عامل قرار گیرد.

برنامه اینتل استفاده از این درایو جدید در ابزارهای قابل حمل است که در اینصورت دستیابی به حجمی نسبتاً زیاد را برای این دسته از ابزارها فراهم خواهد ساخت.

Larson خطاب به خبرنگاران گفت Z-P140 سازندگان سخت‌افزار را قادر می‌سازد تا کدهای مربوط به پیچیده‌ترین سیستم‌های عامل را در کمترین فضا جای دهند.

Sony Ericsson S500i از راه رسید

 

گوشی Sony Ericsson S500i مجهز به music player ،‌دوربین 2 مگاپیکسلی است و 360 دلار قیمت دارد.

 

نمایی از Rokr Z6m

 

 Rokr Z6m از جمله گوشی های تازه وارد شرکت موتورولاست که 130 دلار قیمت دارد. این گوشی باریک و زیباست.

ادعایی عجیب در مورد نقض کپی رایت موسیقی

 

 اتحادیه صنایع موسیقی آمریکا در اقدامی عجیب و بی سابقه انتقال موسیقی خریداری شده به طور قانونی از سی دی به رایانه شخصی را غیرقانونی دانست.
این اتحادیه که به علت مقابله حقوقی شدید با به اشتراک گذارندگان موسیقی بر روی اینترنت به شدت منفور است، به تازگی در یکی از دادخواست های قضایی خود چنین ادعایی را مطرح کرده است.
در دادخواست مذکور Jeffrey Howell از اهالی آریزونا به علت به علت انتقال و اشتراک گذاری قطعات موسیقی یک سی دی که به طور قانونی خریداری کرده بود متهم به نقض کپی رایت شده و غرامت 220 هزار دلاری از او درخواست شده است.
متهم و موکل وی هر دو این اتهامات را رد کرده اند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ