سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسی که در حال جستجوی دانش مرگش در رسد، در حالی خدا را ملاقات می کند که میان او و پیامبران جز درجه پیامبری فاصله ای نباشد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
پنج شنبه 87 فروردین 29 , ساعت 3:20 عصر

 بر همگان روشن است که ایران و ایرانی در زمینه علم و دانش و فن هر موقع که اراده کند می تواند به راحتی دیگران را پس بزند و بر قله افتخار بایستد،درست است که کشور عزیزمان در رتبه آخر جدول ای تی  قرار دارد ولی ما نخبگان و بزرگانی نیز در این عرصه داریم نخبه گانی که هر کدام به نوعی در شیوه زندگی اهالی زمین تاثیر داشته و دارند و هر کدام باعث ایجاد تغییراتی در زندگی مردم جهان شده اند فولی متاسفانه ما ایرانیان کمتر این افراد را می شناسیم یا حتی نام آنها را هم نمی دانیم چه برسد به تحولی که ایجاد کرده اند.با خودم گفتم خوب  است که تعدای از این افراد را که می شناسم به شما دوستان معرفی کنم تا شاید کمی با افتخارات ایران زمین با این میراث بزرگ علمی کشورمان آشنا شویم.پس با هم مروری کوچک بر برخی از این بزرگان می کنیم!

pro-lotfizadeh.jpg

 

پروفسور لطفی زاده استاد دانشگاه آمریکا و پدر منطق فازی. کامپیوتر هوشمند و بنیانگذار نسل سوم کامپیوتر در جهان!خود من به شخصه ارادت خاصی به این استاد بزرگ دارم چون منطقی که ارائه کردند در بسیاری از جهات زندگیم مرا یاری کرده است! 

 

 

maria-khorsand.jpg

 ماریا خرسند رئیس کمپانی بزرگ اریکسون سوئد 

deh-bozrgi.jpg
 
مهندس ایمان ده بزرگی
   دنیا IT برنده جایزه جوان ترین مهندس 
و نفر دوم المپیاد جهانی طراحی وب کانادا

 

davari.jpg

پروفسور بیژن داوری معوان ارشد کمپانی IBM

 ،بزرگترین غول سخت افزاری دنیا!و طبعا استاد دانشگاه آمریکا.

eslambelchi.jpg

 حسین اسلامبلچی رئیس بزرگترین شرکت مخابراتی ایالات متحده یعنی شرکت پر آوازه AT&T

 

امید کردستانی معاون ارشد سایت گوگل

Farzad Nazem, Chief Technical Officer and Executive Vice President, Engineering and Site Operations

  فرزاد ناظمی مدیر فنی سایت یاهو

پییر امیدیار بنیانگذار تجارت الکترونیکی در جهان

aansari.jpg

انوشه  انصاری رئیس موسسه تکنولوژی تل کام

ای کاش فقط ذره ای به این افراد در میهن عزیزمان بها می دادند تا ترک وطن نکنند و ایران چنین بر رتبه آخر ای تی  جهان بیاستد. به امید روزی که چنین نخبه گانی فرصت کار و پژوهش در ایران را داشته باشند.آیاچنین روزی می آید؟!



لیست کل یادداشت های این وبلاگ